شناسهٔ خبر: 108114 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

لاریجانی:

محدودیت‌ها در توافق ناعادلانه است اما در روند توسعه کشور و دانش هسته‌ای خللی ایجاد نخواهد کرد

علی لاریجانی/2 رئیس مجلس در دیدار ایرانیان مقیم آمریکا: محدودیت‌ها در توافق ناعادلانه است اما در روند توسعه کشور و دانش هسته‌ای خللی ایجاد نخواهد کرد. وی همچنین تأکید کرد: باید موانع حضور فعال ایرانیان مقیم خارج را در کشور فراهم کنیم

به گزارش «نماینده»، رئیس مجلس شورای اسلامی با جمعی از ایرانیان فرهیخته و برگزیده ساکن آمریکا، در نیویورک دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار علی لاریجانی ایرانیان خارج از کشور را از سرمایه های انسانی ارزشمند برای کشور برشمرد و از دیدار ایرانیان مقیم آمریکا اظهار خرسندی کرد.

رئیس مجلس درباره توافق هسته ای ایران و ۱+۵ گفت: این توافق دوره متفاوتی در روابط ایران و غرب ایجاد کرد.

وی افزود: این توافقنامه درحال بررسی در داخل کشور است و هر چند اشکالاتی دارد اما در مجموع مثبت بشمار می رود و البته مهم نحوه اجرای آن است.

وی با برشمردن اولویت های پس از توافق در دوره جدید، توسعه فعالیت های اقتصادی و توجه به توسعه کشور را پراهمیت توصیف و تاکید کرد: در زمینه های نفت، گاز و پتروشیمی نیازمند سرمایه گذاری جدید ویژه در میادین مشترک با کشورهای همسایه هستیم.

رئیس مجلس از ایرانیان مقیم خارج خواست از ظرفیت های انسانی و سرمایه های خود برای تاثیرگذاری مثبت در فضای سیاسی و رسانه ای و هدایت و روشنگری افکار عمومی استفاده کنند.

وی تسهیل فضای کسب و کار و ایجاد امکان استفاده از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج را برای توسعه کشور بسیار مفید و موثر عنوان کرد.

علی لاریجانی حمایت از ایرانیان مقیم خارج را وظیفه وزارت خارجه عنوان کرد و گفت: باید موانع حضور فعال ایرانیان مقیم خارج را در کشور فراهم کنیم.

رئیس مجلس در پاسخ به سوال یکی از هموطنان درباره توافق هسته ای گفت: در مجموع این توافقنامه به صلاح منافع ملی کشور است و هرچند دارای اشکالاتی است اما این نکته که غرب مجبور به اذعان به حقوق هسته ای ایران شد نکته ای مثبت محسوب می شود.

وی تاکید کرد: محدودیت های ایجادشده هرچند ناعادلانه است اما در روند توسعه کشور و دانش هسته ای خللی ایجاد نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: توافق هسته ای در کشور به دقت بررسی و در خصوص آن تصمیم گیری می شود.

رئیس مجلس در پاسخ سوال یکی از حاضران در جلسه درباره اولویت های پس از توافق هسته ای گفت: سرمایه گذاری در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، توجه جدی به معادن، صنایع زیربنایی و حمایت جدی از بخش خصوصی باید در این دوره مورد حمایت و توجه قرار گیرد.

وی بخش خصوصی را موتور محرکه اقتصادی کشور برشمرد و سیاست های غلط ادوار گذشته درباره حجیم شدن دولت را یکی از دلایل تنگ شدن فضای رقابت برای بخش خصوصی برشمرد.

علی لاریجانی مبارزه با فساد اقتصادی و از بین بردن زمینه های فساد را برای ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران بسیار مهم برشمرد.

وی با بیان اینکه ضروریست برای ایجاد بستر حرکت اقتصاد و شتاب موتور محرکه تولید در کشور تلاش کنیم و زمینه حضور بخش خصوصی را در اقتصاد مهیا کنیم تصریح کرد: دولت و مجلس ضمن استقبال از حضور ایرانیان خارج از کشور، فضای امنی برای سرمایه گذاران و توسعه صنعت و اقتصاد فراهم کرده اند و برای رفع موانع کسب و کار تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

نظر شما